Cercetătorii, conduşi de Eric Brewe, profesor la College of Arts and Sciences din cadrul Universităţii Drexel, au arătat că activitatea cerebrală poate fi modificată de diferite forme de învăţare, scrie Medical Xpress.
Utilizând RMN-ul pentru a măsura fluxul de sânge din creier, cercetătorii au putut observa ce regiuni din creier devin active atunci când indivizii rezolvă probleme de fizică.
La studiu au luat parte mai mult de 50 de studenţi, unde primit un curs numit ”Modeling Instruction”, un stil de predare care încurajează studenţii să fie participanţi activi la procesul de învăţare.
„Unul dintre punctele cheie pare să fie o regiune din creier, cortexul dorsal lateral prefrontal, care generează simulările mentale”, a precizat Brewe. „Acest lucru sugerează că studierea fizicii este un proces de imaginaţie, care nu este aşa cum consideră oamenii în mod normal”.
De asemenea, „aceste schimbări în activitate cerebrală pot fi asociate cu schimbări de comportament mai complexe în modul în care studenţii abordează problemele de fizică”, a adăugat Brewe.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Ai un copil cu probleme de învăţare? Află aici cum poate fi tratat
Cea mai eficientă metodă prin care studenţii pot învăţa. Unde greşesc mulţi dintre ei
Cum poţi învăţa mai uşor cu ajutorul unor sfaturi simple
Înveţi pentru examene? Specialiştii îţi recomandă cele mai bune metode